Električni avtomobil

Kaj ima veze to z Linux-om in Ubuntu?
Električni avtomobil in Linux imata sedaj majhen delež, v prihodnosti je za oba svetlejša prihodnost.

Če kupujejete nov avto, za daljše obdobje 10-15 let je za razmislit,
ali za teh nekaj let kupit rabljen avto, ker boste potem kupili električnega.


Prednosti:
- preprosta izdelava, manj sestavnih delov( namesto motorja z notranjim izgorevanjem, sklopke in menjalnika samo elektromotor+reduktor)
- tišje delovanje
- manj vzdrževanja (menjava olja, filtrov), pri električnem se vsakih nekaj let zamenja akumulator, ali pa še to ne
- manjša poraba energije,
(tudi v primeru da bi se na javnem polnilnem mestu polni električni avtomobil,
ki ga poganja en velik agregat je manj izpustov v ozračje in manjša poraba goriva,
ko avto miruje ne porablja elektrike, pri zaviranju in spustu navzdol se akumulator polni, pa še agregat deluje na optimalni temperaturi)
- enostavnejša vožnja, ni menjalnika niti sklopke

Slabosti:
- drag akumulator, zato se vgradi manjši akumulator z dosegom 100-200km
- pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min


Povezave:
http://www.devs.si/
http://www.renault-ze.com/si/
http://www.c-zero.citroen.com/sl/
http://www.mitsubishi-motors.com/special/ev/
http://www.nissan-zeroemission.com/
«1

Komentarji

  • andrejZ Član Ubuntu.si
    Poceni električnih avtov še ni, prav tako polnilnih postaj. Tako se danes na splača nabaviti električnega avta (precej dražji). Ko bo električnih avtov veliko bo država že pristavila svoj piskrček, upam da na takšen način da se ne bo vsa elektrika podražila.

    Glede ekološkosti pa za akumulatorje porabijo toliko niklja, da celokupno niso pretirano ekološko prijazni. Treba bo druge akumulatorje vzet.

    Mislim da je trenutno najbolj ekološko prijazno umirjeno voziti majhnega dizla - s tem dobiš majhno porabo in majhno onesnaženje - moje povprečje za zadnjih 30 000 km je 4.3l /100 km.
  • - pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min
    A je res tako? Močno dvomim da lahko v 20ih minutah dovolj napolniš akumulator..
    koliko sem sam bral/zasledil potrebuje po par ur da se napolni :)
    Kar je pa tudi edina velika pomankljivost ...
    Predvsem mi je zanimiv Tesla Roadster http://www.teslamotors.com/electric/plugging_in.php


    Zanima pa me ali bi bilo možno naredit elektromotor k sam sebe polni..
    torej elektromotor bi v tisočinki sekunde shranil svojo ustvarjeno energijo v hitri bateriji..in v naslednji tisočinki sekunde bi nato elektromotor vzel to energijo, katero bi potreboval za svoj delo..
    torej neki v smislu samonapajalni elektromotor :)
  • andrejZ Član Ubuntu.si
    @crazylemon: to bi bilo perpetuum mobile (Stroj ki ne rabi energije).
    Zanekrat niso še ničesar takšnega razvili, pa se jih je že precej mučlo...

    s "hitro baterijo" si najbrž mislil kondenzator ?

    Če zanemarimo izgube pri polnjenju / praznenju.
    Praviš da bi motor shranil ustvarjeno energijo. Od kje bi jo pa dobil ? Iz nečesa mora motor dobiti energijo (namig - električni jo dobi iz baterij). Če bi jo "shranil" , bi se motor nehal vrtet (se pravi da se avto ustavi).

    skratka ne bo šlo...
  • N75 Član
    uredil/-a 17. June, 2010
    Renault obljublja 20-30 min za napolnjenost do 80% kapacitete, poglej link
    pa tudi c-zero
  • andrejZ je dejal/-a:

    Praviš da bi motor shranil ustvarjeno energijo. Od kje bi jo pa dobil ? Iz nečesa mora motor dobiti energijo (namig - električni jo dobi iz baterij). Če bi jo "shranil" , bi se motor nehal vrtet (se pravi da se avto ustavi).
    skratka ne bo šlo...
    Sej..tudi ta bi jo dobil iz baterije..tiste k se hitr sprazni (žal se ne spoznam na tehnične fraze :D)
    Ustvaril pa bi jo s pomočjo alternatorja..tko da se motor ne rabi ustavit da bi jo dobil..sej recimo ze zdej nekateri avtomobili pridobivajo energijo z zaviranjem recimo (bmw ma tako tehnologijo ce se prav spomnem)
    Drugač je to bl moja ideja k jo mam že neki časa :)
    Bom se še mal pozanimal glede možnosti takega motorja z inženirjem ..pa sporočim kaj pravi :D
  • Edina realna možnost samopolnjenja, je preko zaviranja, morda tudi segrevanja mehanskih delov med vožnjo, vse ostalo bi predstavljalo nepotrebno izgubo kinetične energije in avto bi naredil še manj kilometrov.
  • andrejZ Član Ubuntu.si
    R33D3M33R ma prav - edina možnost je preko zaviranja, temu se reče regenerativno zaviranje in ga imajo praktično vsi električni avtomobili (tudi BMW).

    Baterija, ki se jo lahko hitro sprazni in napolni se imenuje kondenzator. Kondenzatorjem za v avtomobile pa pravijo superkondenzatorji.

    No lej, torej je tako:

    a) Imaš energijo v bateriji
    b) Motor porabi to energijo da se zavrti
    c) Motor se ponovno ustavi (in s tem se tud avto ustavi).

    Težava je v tem da če za zagon motorja porabiš 100 enot energije, ne boš nikoli dobil nazaj 100 enot energije z ustavljanjem motorja, saj se bo nekaj energije porabilo za premikanje, pozabljaš pa tudi da je polnjenje in praznjenje povezano z določenimi izgubami. Sploh pa ne razmem kako bi se ti vsako tisočinko sekunde ustavil in pognal naprej ;).

    Ne glede na način pogona je utopično pričakovati, da bo avto premagoval trenje in zračni upor brez porabe energije.
    Crazy svetujem ti, da se z inžinirjem previdno in po ovinkih pomeniš, da se ti ne bo preveč smejal ;)
  • Na avto se namestijo sončne celice in se na ta način polni akumulator. Pa še z zaviranjem in mogoče še kaj.

    Doma imaš sončne celice in imaš tako zeleno energijo za polnjenje avta. Mogoče bi se dalo pridobivati električno energijo tudi s pomočjo geotermalne energije itd...

    Možnosti je veliko.

    To govorim za trenutno tehnologijo.

    Ampak sem prepričan, da obstaja možnost razvoja bolj učinkovitih baterij in bolj učinkovitega pridobivanja električne energije iz sončne toplote in geotermalne energije. Samo nekdo mora investirati v razvoj. Ampak naftna industrija je še premočna, da bi to dopustila.
  • "Zeleno" izgleda zeleno le na papirju. Izdelava sončnih celic je brez dvoma veliko breme za okolje, ravno tako kot odlaganje izrabljenih/poškodovanih.
  • Koliko pa izdelava sončnih celic obremeni okolje? Ali obremeni več, kot npr. termo elektrarna?

    Sončne celice se naredi enkrat in imajo svojo življenjsko dobo v kateri ne obremenjujejo okolja v primerjavi z ostalimi načini pridobivanja energije. Poleg tega lahko podjetje, ko izdela prve sončne celice, le-te uporabi kot svoj vir energije in na ta način zmanjša porabo "ne-zelene" električne energije pri izdelavi ostalih sončnih celic.

    Sem prepričan, da se da sončne celice reciklirat na okolju prijazen način.

    Prepričan sem tudi, da se da sončne celice tehnološko tako razviti, da se jim poveča učinkovitost in življenjska doba.
  • N75 je dejal/-a:

    Slabosti:
    - drag akumulator, zato se vgradi manjši akumulator z dosegom 100-200km
    - pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min
    Nekje sem bral da bi zato imeli na črpalkah sistem menjanja akumulatorjev, torej na črpalki pustiš prazen akumulator in dobiš polnega, tvojega praznega pa nato polnejo teh 30min in ga dobi nekdo drug. Seveda pa bi bilo za to treba imeti nek standardni akumulator, ki bi pasal v vse znamke in modele avtomobilov.
  • khan je dejal/-a:
    Koliko pa izdelava sončnih celic obremeni okolje? Ali obremeni več, kot npr. termo elektrarna?

    Sončne celice se naredi enkrat in imajo svojo življenjsko dobo v kateri ne obremenjujejo okolja v primerjavi z ostalimi načini pridobivanja energije. Poleg tega lahko podjetje, ko izdela prve sončne celice, le-te uporabi kot svoj vir energije in na ta način zmanjša porabo "ne-zelene" električne energije pri izdelavi ostalih sončnih celic.

    Sem prepričan, da se da sončne celice reciklirat na okolju prijazen način.

    Prepričan sem tudi, da se da sončne celice tehnološko tako razviti, da se jim poveča učinkovitost in življenjska doba.
    Trenutno ti lahko dam le ta link, za podrobnejše poglabljanje pa nimam časa: http://mojevro.finance.si/227059
    Hočem samo povedati, da marsikdo pozabi na posledica na okolje pri izdelavi sončnih celic, katalizatorjev itd.
    Tudi ni nujno, da bo celica oddelala svojo življenjsko dobo. Pri nas so pogoste toče in to z orjaškimi kepami. Kako bi sončna celica preživela tak udarec je vprašanje.
    Torej, tehnologija je trenutno še nezrela. Upam, da se bo kmalu spremenil način izdelave in povečali izkoristki ter življenjska doba. Alternative nafti so vedno dobrodošle.
  • Marat je dejal/-a:
    [quote=N75]
    Slabosti:
    - drag akumulator, zato se vgradi manjši akumulator z dosegom 100-200km
    - pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min
    Nekje sem bral da bi zato imeli na črpalkah sistem menjanja akumulatorjev, torej na črpalki pustiš prazen akumulator in dobiš polnega, tvojega praznega pa nato polnejo teh 30min in ga dobi nekdo drug. Seveda pa bi bilo za to treba imeti nek standardni akumulator, ki bi pasal v vse znamke in modele avtomobilov.[/quote]

    To je tudi možno samo je polnilna postaja bolj komplicirana in na začetku ne bo to prav veliko v uporabi, samo nekateri modeli avtov bodo imeli možnost menjave akumulatorjev, jaz mislim da je do 30 min polnjenje čist uporabno, postavit polnilno postajo na parkirišču, en strebriček z prikjlučno močjo 50 kW je zelo preprosto v primerjavi z menjavo akumulatorjev.
  • andrejZ je dejal/-a:
    Poceni električnih avtov še ni, prav tako polnilnih postaj. Tako se danes na splača nabaviti električnega avta (precej dražji). Ko bo električnih avtov veliko bo država že pristavila svoj piskrček, upam da na takšen način da se ne bo vsa elektrika podražila.

    Glede ekološkosti pa za akumulatorje porabijo toliko niklja, da celokupno niso pretirano ekološko prijazni. Treba bo druge akumulatorje vzet.

    Mislim da je trenutno najbolj ekološko prijazno umirjeno voziti majhnega dizla - s tem dobiš majhno porabo in majhno onesnaženje - moje povprečje za zadnjih 30 000 km je 4.3l /100 km.
    Trenutno še ni poceni električnih avtov, samo čez 2 ali 5 let bo čist drugače,
    če zdaj kupuješ nov avto je v nekaterih primerih zgrešena investicija, ker si potem boš zaželel električnega.

    Cena električne energije se bo povečala, ker je sedaj zelo poceni, za bencin in dizel se ne ve,
    koliko bo davka na nov električni avto, ali po namesto npr. 20% samo 10% ali 5%, to je stvar države,
    tudi vinjeta bo lahko za električni avto pol cenejša.

    Pri uporabi električnih avtov izpuste prestaviš na elektrarne, če kuriš premog je veliko izpustov CO2, samo strupenih plinov je lahko zelo veliko ali skoraj nič ob ustreznih filtrih.
  • Vožnja z električnim avtomobilom:
    Električni avto uporabja elektromotor stator podobno navadnemu 3-faznemu asinhroncu,
    rotor pa kot asinhronski s kletko, sinhronski s trajnimi magneti, ali sinhronski z navitim rotorjem.
    Pogon je izveden z reduktorjem ( enostopenjski reduktor, ni prestav) in diferencialom , in brez sklopke.

    Ker ni menjalnika je pospeševanje od 0-50 km/h manjše od klasišnih avtov, tako kot bi startal z 2 prestavo,
    pri električnih avtih tudi podajajo pospešek od 50km/h do 90km/h, kar je primerljivo z običajnimi avti,
    saj tudi pri prehitevanju ni tako pomemben pospešek od 0-50km/h

    Hitrost je omejena na 130km/h do 140 km/h, ker se pri visokih hitrostih hitro povečuje poraba, in bi se doseg z polnim akumulatorjem hitro znižal, če voziš 130km/h narediš 130km, pri 140km/h samo npr. 110km,
    130km/h pa avto mora doseči da se lahko vozi po avtocesti.

    Ni problem narediti el. avto z velikimi pospeški in visoko končno hitrostijo, samo to ne gre skupaj z akumulatorji,
    el. avto je za tiste ki jim je dovolj 130km/h po AC, in bolj umirjeno varčno vožnjo.

    Saj novi avti so dokaj tihi pri nižjih vrtljajih, pri el. je motor neslišen, niti približno mi ni všeč zvok kakega traktorja.
    Tudi ročni menjalnik mi ni všeč, pri el. pospesuješ od 0-130 km/h enakomerno brez prestavljanja, kar je sploh super.
  • RogergR Član
    uredil/-a 23. June, 2010
    Tema je za ta forum res neobičajna, je pa postavljena na tablo, ki prav takim temam služi. Prepričan sem, da je nakup kakršnega koli novega avtomobila neumnost in to bi z določenimi pogoji tudi prepovedal, pa naj ta nov avto poganja še tako čista energija.
    Če se spomnemo akumulatorjev prvih mobilnikov in jih primerjamo z današnjimi, ugotovimo, da je razlika očitna in občutna, akumulatorji so lažji (niti ne redkejši-v smislu manj gosti), manjši in zmogljivejši, saj dalj časa vzdržijo in se hitreje napolnijo. Ocenil bi da so 3x boljši kot pred 15. leti. Zanimivo, za svoj računalnik bi ocenil da je 10x boljši, operacijski sistemi računalnikov pa se bistveno niso spremenili, od takrat.
    Avtomobil, ki bi bil bolj praktičen od diesela s porabo manj kot 5l goriva (beri 5€) na 100 prevoženih kilometrov in ki bi ga poganjala elektrika, mogoče že obstaja, a je za veliko večino nedosegljiv. Sam v kemičnih (galvanskih) akumulatorjih ne vidim prihodnosti, ne vidim je niti v gorivnih celicah. Električni avtomobili kot jih danes poznamo, ne bodo nikoli prevladali na cestah.
    Prihodnost vidim v majhnih umetnih zvezdicah, kot če bi sestavili atom z vrstnim številom 1000000 (trenutno največji je element hanij in je 105.), in te zvezdice bi sevale kot jim ukažemo, lahko bi jih spravili tudi v žep...
    Za obvladovat tako zvezdico pa bomo rabili super računalnike, najverjetneje kvantne, ki pa ne uporabljajo binarnih operacijskih sistemov :)

    P.S. Na nekaterih periodnih sistemih najdemo že elemente tja do 118, ampak si niti kemiki niso edini pri tem kdo je kaj prvi sestavil, sploh pa se ne ve točno kaj vse še packajo...
  • No če koga zanima opel ampera -> http://www.opel-ampera.com/english/#/home
    Električni motor ter končna hitrost 160km/h
    in ne ni hybrid ..ne v "tapravem" smislu besede..namreč ima električni motor..ter 1.4 litrski generator kateri polni baterije (ko se le te spraznijo) ter poganja električni motor medtem ko se baterije polnijo :)
  • Sem pogledal opel ampero in moram reči da je ideja zelo dobra. Dokler na tržišče ne bojo splavili učinkovite čiste električne avte (ne hibride ali kakšne drugačne mešanice motorjev), je to ideja vredna podrobnejšega ogleda.

    Kolikor je meni znano je to za zdj sam prototip. Mogoče kdo ve če bo možen nakup ampera? In seveda cena :)
    Bom še mal pobrsku po netu.
  • Sej piše da leta 2011 bo na tržišču.. :)
  • Zanimiv koncept in avto. Bo pa cena tam 40.000 evrov.

    Vir: http://www.youtube.com/watch?v=LeJeB6AWMvM
Za komentiranje se prijavite ali pa se vpišite.