Trg brskalnikov v prvi polovici 2011

andrejZ Član Ubuntu.si
Prva polovica leta 2011 se končuje, zato si poglejmo kaj se je v tem zgodilo na trgu brskalnikov od januarja 2011 sodeč po statistiki Statcounter.

V zadnjih 6 mesecih so izšle pomembne različice najpomembnejših brskalnikov in sicer Internet Explorer 9, Firefox 4 in 5 ter Google Chrome 9, 10, 11 in 12. Kljub temu se trendi na trgu brskalnikov niso močno spremenili.

image
Statistika svetovnega brskalniškega trga v zadnjih 12 mesecih


Veliki zmagovalec prve polovice je ponovno Google Chrome, ki mu pomagajo zelo hiter tempo izdaj, blagovna znamka Google in agresivno oglaševanje. Tržni delež Google Chrome se je povečal najhitreje doslej, saj se je tržni delež povečal skoraj za 1 odstotno točko (natančneje 0,96 odstotne točke) na mesec. junija 2011 je tržni delež Google Chrome tako prvič presegel 20% in več kot podvojil tržni delež glede na junij 2010.

Vodilni Internet explorer je v pol leta izgubil 3,4 odstotne točke in je imel junija 2011 tržni delež 43,5%, vendar pa je izgubil manj kot v preteklosti (v drugi polovici 2010 je Internet Explorer izgubil 6 odstotnih točk).

Prav tako se je tržni delež zmanjšal Firefoxu (padec 2,4 odstotne točke, delež 28,4% odstotka junija 2010), večji padec se je zgodil v zadnjem mesecu. Tako prednost pred Google Chrome znaša manj kot 8 odstotnih točk, pred pol leta pa je bila še več kot 16 odstotnih točk. Če se bodo ti trendi nadaljevali, bo Google Chrome konec tega leta že velika grožnja Firefoxu.

Malenkost se je tržni delež med brskalniku zvišal Safariju (5,1%, +0,3%), padel pa Operi (1,7%, -0,3%).

Med različicami kraljuje Internet Explorer z 27,4 odstotne točke (-2% ), sledijo mu Chrome 12 (17,83%), Firefox 4 (12,8%), Firefox 3.6 (8,7%, -13%), Internet Explorer 9 (6,5%) in Internet Explorer 7 (5,8%, -5%). Spremembe v tržnih deležih so navedene le za različice brskalnikov, ki so bile stabilne decembra 2010.

image
Statistika evropskega brskalniškega trga v zadnjih 12 mesecih


V Evropi je Firefox po katastrofalnem juniju (-1,3%) izgubil prvo mesto, ki ga je ponovno zasedel Internet Explorer z 35,3%. Firefox ima tržni delež 34,8%, Google Chrome pa je le še za las oddaljen od meje 20%. Safari (5,3%) pa se je dokončno otresel Opere (3,9%).


Med ostalimi celinami velja omeniti še Afriko, kjer je razlika med Firefoxom in Internet Explorerjem padla na manj kot 5 odstotnih točk v korist slednjega, Azijo kot zadnjo celino, kjer je tržni delež Internet Explorerja padel pod 50% (trenutno 48,3%) ter Južno Ameriko kot prvo celino, kjer je Google Chrome (29,7%) uspel prehiteti Firefox (24,6%).

V drugi polovici leta bomo videli ali bo hitrejše izdajanje novih različic Firefoxu pomagalo odbiti napade Google Chrome in ali bo Internet Explorerju po skoraj 10 letih padanja končno uspelo stabilizirati svoj tržni delež.

Vir: StatCounter

Medtem pa se uporabniki veselimo, saj je konkurenca s sabo prinesla hiter razvoj
Za komentiranje se prijavite ali pa se vpišite.