Električni avtomobil
Kaj ima veze to z Linux-om in Ubuntu?
Električni avtomobil in Linux imata sedaj majhen delež, v prihodnosti je za oba svetlejša prihodnost.
Če kupujejete nov avto, za daljše obdobje 10-15 let je za razmislit,
ali za teh nekaj let kupit rabljen avto, ker boste potem kupili električnega.
Prednosti:
- preprosta izdelava, manj sestavnih delov( namesto motorja z notranjim izgorevanjem, sklopke in menjalnika samo elektromotor+reduktor)
- tišje delovanje
- manj vzdrževanja (menjava olja, filtrov), pri električnem se vsakih nekaj let zamenja akumulator, ali pa še to ne
- manjša poraba energije,
(tudi v primeru da bi se na javnem polnilnem mestu polni električni avtomobil,
ki ga poganja en velik agregat je manj izpustov v ozračje in manjša poraba goriva,
ko avto miruje ne porablja elektrike, pri zaviranju in spustu navzdol se akumulator polni, pa še agregat deluje na optimalni temperaturi)
- enostavnejša vožnja, ni menjalnika niti sklopke
Slabosti:
- drag akumulator, zato se vgradi manjši akumulator z dosegom 100-200km
- pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min
Povezave:
http://www.devs.si/
http://www.renault-ze.com/si/
http://www.c-zero.citroen.com/sl/
http://www.mitsubishi-motors.com/special/ev/
http://www.nissan-zeroemission.com/
Električni avtomobil in Linux imata sedaj majhen delež, v prihodnosti je za oba svetlejša prihodnost.
Če kupujejete nov avto, za daljše obdobje 10-15 let je za razmislit,
ali za teh nekaj let kupit rabljen avto, ker boste potem kupili električnega.
Prednosti:
- preprosta izdelava, manj sestavnih delov( namesto motorja z notranjim izgorevanjem, sklopke in menjalnika samo elektromotor+reduktor)
- tišje delovanje
- manj vzdrževanja (menjava olja, filtrov), pri električnem se vsakih nekaj let zamenja akumulator, ali pa še to ne
- manjša poraba energije,
(tudi v primeru da bi se na javnem polnilnem mestu polni električni avtomobil,
ki ga poganja en velik agregat je manj izpustov v ozračje in manjša poraba goriva,
ko avto miruje ne porablja elektrike, pri zaviranju in spustu navzdol se akumulator polni, pa še agregat deluje na optimalni temperaturi)
- enostavnejša vožnja, ni menjalnika niti sklopke
Slabosti:
- drag akumulator, zato se vgradi manjši akumulator z dosegom 100-200km
- pri daljši vožnji na avtocesti je potrebno na 1 uro vožnje (na 130km) se ustavit in polnit 20-30 min
Povezave:
http://www.devs.si/
http://www.renault-ze.com/si/
http://www.c-zero.citroen.com/sl/
http://www.mitsubishi-motors.com/special/ev/
http://www.nissan-zeroemission.com/
Komentarji
Glede ekološkosti pa za akumulatorje porabijo toliko niklja, da celokupno niso pretirano ekološko prijazni. Treba bo druge akumulatorje vzet.
Mislim da je trenutno najbolj ekološko prijazno umirjeno voziti majhnega dizla - s tem dobiš majhno porabo in majhno onesnaženje - moje povprečje za zadnjih 30 000 km je 4.3l /100 km.
koliko sem sam bral/zasledil potrebuje po par ur da se napolni
Kar je pa tudi edina velika pomankljivost ...
Predvsem mi je zanimiv Tesla Roadster http://www.teslamotors.com/electric/plugging_in.php
Zanima pa me ali bi bilo možno naredit elektromotor k sam sebe polni..
torej elektromotor bi v tisočinki sekunde shranil svojo ustvarjeno energijo v hitri bateriji..in v naslednji tisočinki sekunde bi nato elektromotor vzel to energijo, katero bi potreboval za svoj delo..
torej neki v smislu samonapajalni elektromotor
Zanekrat niso še ničesar takšnega razvili, pa se jih je že precej mučlo...
s "hitro baterijo" si najbrž mislil kondenzator ?
Če zanemarimo izgube pri polnjenju / praznenju.
Praviš da bi motor shranil ustvarjeno energijo. Od kje bi jo pa dobil ? Iz nečesa mora motor dobiti energijo (namig - električni jo dobi iz baterij). Če bi jo "shranil" , bi se motor nehal vrtet (se pravi da se avto ustavi).
skratka ne bo šlo...
pa tudi c-zero
Ustvaril pa bi jo s pomočjo alternatorja..tko da se motor ne rabi ustavit da bi jo dobil..sej recimo ze zdej nekateri avtomobili pridobivajo energijo z zaviranjem recimo (bmw ma tako tehnologijo ce se prav spomnem)
Drugač je to bl moja ideja k jo mam že neki časa
Bom se še mal pozanimal glede možnosti takega motorja z inženirjem ..pa sporočim kaj pravi
Baterija, ki se jo lahko hitro sprazni in napolni se imenuje kondenzator. Kondenzatorjem za v avtomobile pa pravijo superkondenzatorji.
No lej, torej je tako:
a) Imaš energijo v bateriji
b) Motor porabi to energijo da se zavrti
c) Motor se ponovno ustavi (in s tem se tud avto ustavi).
Težava je v tem da če za zagon motorja porabiš 100 enot energije, ne boš nikoli dobil nazaj 100 enot energije z ustavljanjem motorja, saj se bo nekaj energije porabilo za premikanje, pozabljaš pa tudi da je polnjenje in praznjenje povezano z določenimi izgubami. Sploh pa ne razmem kako bi se ti vsako tisočinko sekunde ustavil in pognal naprej .
Ne glede na način pogona je utopično pričakovati, da bo avto premagoval trenje in zračni upor brez porabe energije.
Crazy svetujem ti, da se z inžinirjem previdno in po ovinkih pomeniš, da se ti ne bo preveč smejal
Doma imaš sončne celice in imaš tako zeleno energijo za polnjenje avta. Mogoče bi se dalo pridobivati električno energijo tudi s pomočjo geotermalne energije itd...
Možnosti je veliko.
To govorim za trenutno tehnologijo.
Ampak sem prepričan, da obstaja možnost razvoja bolj učinkovitih baterij in bolj učinkovitega pridobivanja električne energije iz sončne toplote in geotermalne energije. Samo nekdo mora investirati v razvoj. Ampak naftna industrija je še premočna, da bi to dopustila.
Sončne celice se naredi enkrat in imajo svojo življenjsko dobo v kateri ne obremenjujejo okolja v primerjavi z ostalimi načini pridobivanja energije. Poleg tega lahko podjetje, ko izdela prve sončne celice, le-te uporabi kot svoj vir energije in na ta način zmanjša porabo "ne-zelene" električne energije pri izdelavi ostalih sončnih celic.
Sem prepričan, da se da sončne celice reciklirat na okolju prijazen način.
Prepričan sem tudi, da se da sončne celice tehnološko tako razviti, da se jim poveča učinkovitost in življenjska doba.
Hočem samo povedati, da marsikdo pozabi na posledica na okolje pri izdelavi sončnih celic, katalizatorjev itd.
Tudi ni nujno, da bo celica oddelala svojo življenjsko dobo. Pri nas so pogoste toče in to z orjaškimi kepami. Kako bi sončna celica preživela tak udarec je vprašanje.
Torej, tehnologija je trenutno še nezrela. Upam, da se bo kmalu spremenil način izdelave in povečali izkoristki ter življenjska doba. Alternative nafti so vedno dobrodošle.
To je tudi možno samo je polnilna postaja bolj komplicirana in na začetku ne bo to prav veliko v uporabi, samo nekateri modeli avtov bodo imeli možnost menjave akumulatorjev, jaz mislim da je do 30 min polnjenje čist uporabno, postavit polnilno postajo na parkirišču, en strebriček z prikjlučno močjo 50 kW je zelo preprosto v primerjavi z menjavo akumulatorjev.
če zdaj kupuješ nov avto je v nekaterih primerih zgrešena investicija, ker si potem boš zaželel električnega.
Cena električne energije se bo povečala, ker je sedaj zelo poceni, za bencin in dizel se ne ve,
koliko bo davka na nov električni avto, ali po namesto npr. 20% samo 10% ali 5%, to je stvar države,
tudi vinjeta bo lahko za električni avto pol cenejša.
Pri uporabi električnih avtov izpuste prestaviš na elektrarne, če kuriš premog je veliko izpustov CO2, samo strupenih plinov je lahko zelo veliko ali skoraj nič ob ustreznih filtrih.
Električni avto uporabja elektromotor stator podobno navadnemu 3-faznemu asinhroncu,
rotor pa kot asinhronski s kletko, sinhronski s trajnimi magneti, ali sinhronski z navitim rotorjem.
Pogon je izveden z reduktorjem ( enostopenjski reduktor, ni prestav) in diferencialom , in brez sklopke.
Ker ni menjalnika je pospeševanje od 0-50 km/h manjše od klasišnih avtov, tako kot bi startal z 2 prestavo,
pri električnih avtih tudi podajajo pospešek od 50km/h do 90km/h, kar je primerljivo z običajnimi avti,
saj tudi pri prehitevanju ni tako pomemben pospešek od 0-50km/h
Hitrost je omejena na 130km/h do 140 km/h, ker se pri visokih hitrostih hitro povečuje poraba, in bi se doseg z polnim akumulatorjem hitro znižal, če voziš 130km/h narediš 130km, pri 140km/h samo npr. 110km,
130km/h pa avto mora doseči da se lahko vozi po avtocesti.
Ni problem narediti el. avto z velikimi pospeški in visoko končno hitrostijo, samo to ne gre skupaj z akumulatorji,
el. avto je za tiste ki jim je dovolj 130km/h po AC, in bolj umirjeno varčno vožnjo.
Saj novi avti so dokaj tihi pri nižjih vrtljajih, pri el. je motor neslišen, niti približno mi ni všeč zvok kakega traktorja.
Tudi ročni menjalnik mi ni všeč, pri el. pospesuješ od 0-130 km/h enakomerno brez prestavljanja, kar je sploh super.
Če se spomnemo akumulatorjev prvih mobilnikov in jih primerjamo z današnjimi, ugotovimo, da je razlika očitna in občutna, akumulatorji so lažji (niti ne redkejši-v smislu manj gosti), manjši in zmogljivejši, saj dalj časa vzdržijo in se hitreje napolnijo. Ocenil bi da so 3x boljši kot pred 15. leti. Zanimivo, za svoj računalnik bi ocenil da je 10x boljši, operacijski sistemi računalnikov pa se bistveno niso spremenili, od takrat.
Avtomobil, ki bi bil bolj praktičen od diesela s porabo manj kot 5l goriva (beri 5€) na 100 prevoženih kilometrov in ki bi ga poganjala elektrika, mogoče že obstaja, a je za veliko večino nedosegljiv. Sam v kemičnih (galvanskih) akumulatorjih ne vidim prihodnosti, ne vidim je niti v gorivnih celicah. Električni avtomobili kot jih danes poznamo, ne bodo nikoli prevladali na cestah.
Prihodnost vidim v majhnih umetnih zvezdicah, kot če bi sestavili atom z vrstnim številom 1000000 (trenutno največji je element hanij in je 105.), in te zvezdice bi sevale kot jim ukažemo, lahko bi jih spravili tudi v žep...
Za obvladovat tako zvezdico pa bomo rabili super računalnike, najverjetneje kvantne, ki pa ne uporabljajo binarnih operacijskih sistemov
P.S. Na nekaterih periodnih sistemih najdemo že elemente tja do 118, ampak si niti kemiki niso edini pri tem kdo je kaj prvi sestavil, sploh pa se ne ve točno kaj vse še packajo...
Električni motor ter končna hitrost 160km/h
in ne ni hybrid ..ne v "tapravem" smislu besede..namreč ima električni motor..ter 1.4 litrski generator kateri polni baterije (ko se le te spraznijo) ter poganja električni motor medtem ko se baterije polnijo
Kolikor je meni znano je to za zdj sam prototip. Mogoče kdo ve če bo možen nakup ampera? In seveda cena
Bom še mal pobrsku po netu.
Vir: http://www.youtube.com/watch?v=LeJeB6AWMvM